Jak wynika z analizy internetowego agenta, platformy Nocowanie.pl w ostatnim dniu obowiązywania bonu, 31 marca, klienci zrobili ponad sto razy więcej rezerwacji niż średnio dziennie w styczniu, lutym i pierwszej połowie marca, a między 29 a 31 marca trzy razy więcej rezerwacji niż przez dwa pierwsze miesiące roku.
Liczba rezerwacji z wykorzystaniem bonu w marcu 2023 roku to ponad 25 procent rezerwacji za cały 2022 rok – podaje portal.
Czytaj więcej
– Nie ma najmniejszych przesłanek, by bon turystyczny oceniać negatywnie. To prosty i skuteczny instrument socjalny, który zasilał gospodarkę punktowo – mówi prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk.
– Już wcześniej można było mówić o dużym sukcesie programu Polski Bon Turystyczny, ale właśnie teraz widzimy, jak ogromną może być pomocą dla turystów i branży, osłabionych sytuacją gospodarczą, inflacją i spadkiem realnych płac – mówi cytowany w komunikacie członek zarządu grupy Szallas, do której należą serwisy Nocowanie.pl i Noclegi.pl Tomasz Machała. – Bez nowego paliwa dla rynku turystycznego wrócimy do sytuacji ze stycznia i lutego, czyli do znaczącego regresu rok do roku.
Według tej firmy w lutym liczba sprzedanych tzw. osobonocy spadła o 12-15 procent, licząc rok do roku, a rynek zmniejszył się o 2 procent. Jej zdaniem zmniejszenie zainteresowania wyjazdami to wynik wyższych cen - usługi noclegowe są droższe o 11 procent, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.