Jak sprzedać Stambuł Polakom

Chcemy poznać potrzeby polskiego rynku i zaprosić Polaków do Stambułu, bo jeżdżą głównie do Antalyi – mówi przewodnicząca Tureckiego Stowarzyszenia Hoteli, Muberra Eresin

Publikacja: 14.02.2020 09:35

Jak sprzedać Stambuł Polakom

Foto: Fot. Anna Kłossowska

19 hoteli, głównie ze Stambułu, dwa biura podróży i tureckie linie lotnicze Turkish Airlines zaprezentowały swoją ofertę podczas warsztatów Endless Turkey, które odbyły się wczoraj w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Tureckie Stowarzyszenie Hoteli (TÜROB – Türkiye Otelciler Birliği), Turkish Airlines i Biuro Radcy ds. Kultury i Turystyki Ambasady Turcji w Polsce.

Nie tylko Antalya

– Nasz pierwszy workshop nad Wisłą ma na celu wysondowanie waszego rynku, zrozumienie, dlaczego jeździcie masowo do Antalyi i zachęcenie, abyście liczniej przybywali również do Stambułu, miasta o bogatej historii i bezcennych zabytkach, na którego obrzeżach znajduje się przecież osada polskich emigrantów Adampol – mówi w rozmowie z Turystyką rp.pl przewodnicząca Tureckiego Stowarzyszenia Hoteli, Muberra Eresin.

– Będziemy też zabiegać o zwiększenie liczby lotów z Warszawy do Stambułu, bo teraz są zaledwie dwa dziennie, obsługiwane przez LOT i Turkish Airlines. I mają pełne obłożenie. Dlatego przed kolejnymi warsztatami w Warszawie planowanymi na jesień chcemy porozmawiać na ten temat z polskim przewoźnikiem. Naszym zdaniem to poprawi statystyki przyjazdów z Polski do Stambułu, ale i Kapadocji, Bursy czy prowincji Kayseri słynącej ze sportów zimowych, które również pragniemy popularyzować nad Wisłą – dodaje.

Mało Polaków w Stambule

– W latach 90. 40 procent moich gości stanowili Polacy, a teraz jest ich mniej niż jeden procent. Przybyłem tutaj, żeby zrozumieć, dlaczego i namawiać polskie biura podróży do współpracy – mówi właściciel trzygwiazdkowego Barin Hotel w Stambule, Ayhan Hacibektasoglu.

– Mam wrażenie, że Polacy nie znają dobrze Stambułu, myślą, że jest tu drogo, a to jest miasto na każdą kieszeń, z bardzo zróżnicowaną ofertą – kulturalną, kulinarną, zakupową, i tak chcemy je tu promować – mówi Gurhan Sayar zarządzający pięciogwiazdkowym hotelem Lazzoni nad Złotym Rogiem. – W ciągu dwóch lat otworzymy drugi obiekt w Stambule, trzygwiazdkowy. Liczymy, że w tym czasie będziemy mieli więcej gości z waszego kraju, bo teraz jest ich 50 razy mniej niż Niemców. Chcemy się skoncentrować zwłaszcza na młodych turystach z Polski – dodaje.

Pięciogwiazdkowy Club Nena to jedyny reprezentant Antalyi na warsztatach. – Nie narzekamy na brak grup z Polski, które przysyła nam TUI. Naturalnie liczymy, że pobyt w Warszawie dostarczy nam więcej kontaktów – mówi właścicielka obiektu Nevin Akcelik.

TÜROB to bardzo prężnie działająca organizacja. Niemal wszystkie cztero- i pięciogwiazdkowe hotele w Stambule, w tym należące do międzynarodowych sieci, są jej członkami.

– W ciągu ostatnich dwóch lat zintensyfikowaliśmy promocję naszych obiektów na świecie, organizując warsztaty w Argentynie, Brazylii, Dubaju, Grecji i we Włoszech. W tym roku poza Warszawą odwiedzimy Moskwę i Petersburg, trzykrotnie zawitamy do Indii, wrócimy do Dubaju i polecimy do Japonii – wylicza Muberra Eresin.

Na warsztaty zapisało się około 50 zainteresowanych biur podróży z Polski, ale pustki na sali były prawdopodobnie efektem ferii zimowych na Mazowszu.

19 hoteli, głównie ze Stambułu, dwa biura podróży i tureckie linie lotnicze Turkish Airlines zaprezentowały swoją ofertę podczas warsztatów Endless Turkey, które odbyły się wczoraj w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Tureckie Stowarzyszenie Hoteli (TÜROB – Türkiye Otelciler Birliği), Turkish Airlines i Biuro Radcy ds. Kultury i Turystyki Ambasady Turcji w Polsce.

Nie tylko Antalya

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać