Mazowsze oferuje turystyce 67 milionów złotych

Samorząd Mazowsza wesprze przedsiębiorców z branży turystycznej, na bezzwrotne dotacje przeznacza prawie 67 milionów złotych z programu unijnego. Promuje też turystykę akcją „Odpocznij na Mazowszu”.

Publikacja: 06.07.2020 15:01

Mazowsze oferuje turystyce 67 milionów złotych

Foto: turystyka.rp.pl

Jak mówił na konferencji prasowej marszałek Mazowsza Adam Struzik, z powodu koronawirusa firmy turystyczne poniosły znaczące straty, wiele z nich upadło. Kryzys dotkliwie odczuły zwłaszcza branże: kulturalna i turystyczna, hotelowa, restauratorsko-gastronomiczna i wystawienniczo-targowa. Brak jakichkolwiek wpływów w okresie od marca do czerwca zanotowało 90 procent podmiotów.

CZYTAJ TEŻ: 60 milionów złotych dla dolnośląskiej branży turystycznej

Szacuje się, że na Mazowszu w tym roku będzie można zrealizować zaledwie 40 procent zamówień w ramach turystyki biznesowej. W maju średnie obłożenie hoteli miejskich wynosiło 9,6 procent, a w Warszawie 11,2 procent, przy czym rok temu było to 79,5 procent.

– Potrzebni są nie tylko klienci, ale też dofinansowanie i preferencyjne kredyty. Właśnie takie rozwiązania proponujemy mazowieckim przedsiębiorcom – zapowiada Struzik.

Bezzwrotna pomoc

Samorząd planuje przeznaczyć 67 milionów złotych na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw, dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Mogliby z nich skorzystać przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność turystyczną, hotelarską, gastronomiczną, rozrywkową, sportową, rekreacyjną i kulturalną.

Środki mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Dotacja miałaby formę bezzwrotną w wypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez co najmniej 3 miesiące. Całkowita kwota dotacji dla jednego podmiotu nie mogłaby przekroczyć 800 tysięcy euro.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Małopolska na odsiecz branży turystycznej

Samorząd Mazowsza już w kwietniu przeznaczył 80 mln złotych na wsparcie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zagrożonych lub dotkniętych negatywnymi skutkami pandemii COVID-19, a w lipcu będą oni mogli uzyskać Mazowiecką Pożyczkę Płynnościową. Pożyczka umożliwi sfinansowanie wydatków związanych z utrzymaniem bieżącej działalności firmy i zapewnieniem jej płynnościfinansowej (m.in. wynagrodzenia pracowników, pokrycie zobowiązań publiczno-prywatnych, pokrycie zobowiązań handlowych, zaległych faktur, pokrycie kosztów użytkowania infrastruktury, zakup towarów, itp.).

Maksymalna kwota pożyczki wyniesie 500 tys. złotych. Środki te znajdują się w dyspozycji Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy o finansowaniu, podpisanej z województwem mazowieckim.

Informacje na temat uruchamianych pożyczek będą dostępne na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego https://pozyczkiunijne.bgk.pl/oferta-pozyczek-unijnych/mazowieckie/ oraz u poszczególnych pośredników finansowych,

Kampania turystyczna

Jednocześnie samorząd województwa przygotował kampanię promocyjną, która ma zachęcić turystów do spędzenia wakacji na Mazowszu. Akcja „Odpocznij na Mazowszu” prezentuje „bogate w walory naturalne – przyrodnicze i krajobrazowe oraz perły dziedzictwa kulturowego i historycznego”, a także zalety regionalnej kuchni.

Mazowsze będzie promowane zarówno lokalnie jak i w mediach ogólnokrajowych. „Postawiono na wykorzystanie różnorodnych form i nośników reklamy, co przełoży się na widoczność kampanii i budowanie atrakcyjnego, wizerunku Marki Mazowsze. W Warszawie zostaną wykorzystane m.in. ekrany w wagonach tramwajów i metra czy folie na tyłach autobusów. Pojawią się reklamy na przystankach autobusowych. Z kolei na terenie województwa reklamy będą widoczne na tablicach wielkoformatowych i na rowerach miejskich oraz w kinach (także plenerowych i samochodowych), a także w prasie i publikacjach branżowych. W przypadku działań o zasięgu ogólnopolskim zostaną wykorzystane: audycje śniadaniowe w TVP i TVN, radio oraz internet, w tym media społecznościowe” – czytamy w komunikacie.

Jak informuje biuro prasowe urzędu marszałkowskiego, według ogólnopolskiego badania przeprowadzonego w 2018 r. województwo mazowieckie postrzegane jest jako miejsce z dobrą rozrywką, bogatą bazą noclegową, ciekawą ofertą kulturalną, częstymi wzmiankami o nim w mediach i mnogością miejsc i atrakcji wartych zobaczenia. Odwiedzający Mazowsze mogą wybierać spośród wielu miejsc noclegowych o różnym standardzie i lokalizacjach. W regionie jest ponad 600 obiektów, które mogą przyjąć 6,3 tysiąca gości. Ponad 100 z nich to kwatery agroturystyczne.

Jak mówił na konferencji prasowej marszałek Mazowsza Adam Struzik, z powodu koronawirusa firmy turystyczne poniosły znaczące straty, wiele z nich upadło. Kryzys dotkliwie odczuły zwłaszcza branże: kulturalna i turystyczna, hotelowa, restauratorsko-gastronomiczna i wystawienniczo-targowa. Brak jakichkolwiek wpływów w okresie od marca do czerwca zanotowało 90 procent podmiotów.

CZYTAJ TEŻ: 60 milionów złotych dla dolnośląskiej branży turystycznej

Pozostało 89% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?