Mazowsze oferuje turystyce 67 milionów złotych

Samorząd Mazowsza wesprze przedsiębiorców z branży turystycznej, na bezzwrotne dotacje przeznacza prawie 67 milionów złotych z programu unijnego. Promuje też turystykę akcją „Odpocznij na Mazowszu”.

Publikacja: 06.07.2020 15:01

Mazowsze oferuje turystyce 67 milionów złotych

Foto: turystyka.rp.pl

Jak mówił na konferencji prasowej marszałek Mazowsza Adam Struzik, z powodu koronawirusa firmy turystyczne poniosły znaczące straty, wiele z nich upadło. Kryzys dotkliwie odczuły zwłaszcza branże: kulturalna i turystyczna, hotelowa, restauratorsko-gastronomiczna i wystawienniczo-targowa. Brak jakichkolwiek wpływów w okresie od marca do czerwca zanotowało 90 procent podmiotów.

CZYTAJ TEŻ: 60 milionów złotych dla dolnośląskiej branży turystycznej

Szacuje się, że na Mazowszu w tym roku będzie można zrealizować zaledwie 40 procent zamówień w ramach turystyki biznesowej. W maju średnie obłożenie hoteli miejskich wynosiło 9,6 procent, a w Warszawie 11,2 procent, przy czym rok temu było to 79,5 procent.

– Potrzebni są nie tylko klienci, ale też dofinansowanie i preferencyjne kredyty. Właśnie takie rozwiązania proponujemy mazowieckim przedsiębiorcom – zapowiada Struzik.

Bezzwrotna pomoc

Samorząd planuje przeznaczyć 67 milionów złotych na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw, dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Mogliby z nich skorzystać przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność turystyczną, hotelarską, gastronomiczną, rozrywkową, sportową, rekreacyjną i kulturalną.

Środki mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Dotacja miałaby formę bezzwrotną w wypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez co najmniej 3 miesiące. Całkowita kwota dotacji dla jednego podmiotu nie mogłaby przekroczyć 800 tysięcy euro.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Małopolska na odsiecz branży turystycznej

Samorząd Mazowsza już w kwietniu przeznaczył 80 mln złotych na wsparcie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zagrożonych lub dotkniętych negatywnymi skutkami pandemii COVID-19, a w lipcu będą oni mogli uzyskać Mazowiecką Pożyczkę Płynnościową. Pożyczka umożliwi sfinansowanie wydatków związanych z utrzymaniem bieżącej działalności firmy i zapewnieniem jej płynnościfinansowej (m.in. wynagrodzenia pracowników, pokrycie zobowiązań publiczno-prywatnych, pokrycie zobowiązań handlowych, zaległych faktur, pokrycie kosztów użytkowania infrastruktury, zakup towarów, itp.).

Maksymalna kwota pożyczki wyniesie 500 tys. złotych. Środki te znajdują się w dyspozycji Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy o finansowaniu, podpisanej z województwem mazowieckim.

Informacje na temat uruchamianych pożyczek będą dostępne na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego https://pozyczkiunijne.bgk.pl/oferta-pozyczek-unijnych/mazowieckie/ oraz u poszczególnych pośredników finansowych,

Kampania turystyczna

Jednocześnie samorząd województwa przygotował kampanię promocyjną, która ma zachęcić turystów do spędzenia wakacji na Mazowszu. Akcja „Odpocznij na Mazowszu” prezentuje „bogate w walory naturalne – przyrodnicze i krajobrazowe oraz perły dziedzictwa kulturowego i historycznego”, a także zalety regionalnej kuchni.

Mazowsze będzie promowane zarówno lokalnie jak i w mediach ogólnokrajowych. „Postawiono na wykorzystanie różnorodnych form i nośników reklamy, co przełoży się na widoczność kampanii i budowanie atrakcyjnego, wizerunku Marki Mazowsze. W Warszawie zostaną wykorzystane m.in. ekrany w wagonach tramwajów i metra czy folie na tyłach autobusów. Pojawią się reklamy na przystankach autobusowych. Z kolei na terenie województwa reklamy będą widoczne na tablicach wielkoformatowych i na rowerach miejskich oraz w kinach (także plenerowych i samochodowych), a także w prasie i publikacjach branżowych. W przypadku działań o zasięgu ogólnopolskim zostaną wykorzystane: audycje śniadaniowe w TVP i TVN, radio oraz internet, w tym media społecznościowe” – czytamy w komunikacie.

Jak informuje biuro prasowe urzędu marszałkowskiego, według ogólnopolskiego badania przeprowadzonego w 2018 r. województwo mazowieckie postrzegane jest jako miejsce z dobrą rozrywką, bogatą bazą noclegową, ciekawą ofertą kulturalną, częstymi wzmiankami o nim w mediach i mnogością miejsc i atrakcji wartych zobaczenia. Odwiedzający Mazowsze mogą wybierać spośród wielu miejsc noclegowych o różnym standardzie i lokalizacjach. W regionie jest ponad 600 obiektów, które mogą przyjąć 6,3 tysiąca gości. Ponad 100 z nich to kwatery agroturystyczne.

Jak mówił na konferencji prasowej marszałek Mazowsza Adam Struzik, z powodu koronawirusa firmy turystyczne poniosły znaczące straty, wiele z nich upadło. Kryzys dotkliwie odczuły zwłaszcza branże: kulturalna i turystyczna, hotelowa, restauratorsko-gastronomiczna i wystawienniczo-targowa. Brak jakichkolwiek wpływów w okresie od marca do czerwca zanotowało 90 procent podmiotów.

CZYTAJ TEŻ: 60 milionów złotych dla dolnośląskiej branży turystycznej

Pozostało 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku