Międzynarodowa firma badająca opinie społeczne, Kantar, przeprowadziła na zlecenie platformy sprzedaży miejsc hotelowych SiteMinder badanie 8 tysięcy podróżnych z 10 krajów: Australii, Chin, Francji, Niemiec, Indonezji, Włoch, Hiszpanii, Tajlandii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, które miało ujawnić trendy kształtujące rynek turystyczny. Wzięli w nim udział turyści w różnym wieku, w sumie pięć różnych "pokoleń". To, co szczególnie ciekawi, to wyniki dla grupy najmłodszych turystów, określanych jako pokolenie Z, czyli osób w wieku 18-25 lat, bo właśnie ta grupa wyjeżdża nieco inaczej niż ich rodzice i dziadkowie.
„Changing Traveller Report 2022”, bo tak nazywa się ten raport, ujawnia, że dla tej grupy podróż zaczyna się zazwyczaj w mediach społecznościowych - portale te mają wpływ na ponad 60 procent badanych. W pokoleniu Z istnieje też większe o 74 procent niż w innych grupach prawdopodobieństwo, że analizy dotyczące następnej podróży rozpoczną właśnie tam - podaje austriacki portal branży turystycznej Tip Online.
Czytaj więcej
Coraz więcej Niemców wybiera się samotnie w podróż na święta Bożego Narodzenia - wynika z analizy Kayaka, internetowej porównywarki lotów i innych usług turystycznych.
Około 59 procent uczestników badania potwierdza też, że bierze pod uwagę pozytywne opinie zamieszczane na stronach internetowych przez innych turystów. Dla porównania średnia z całego badania wynosi 50 procent. 40 procent młodych przyznaje również, że zamawia wakacje za pośrednictwem internetowych portali turystycznych, w tym wypadku różnica w porównaniu z innymi grupami wiekowymi jest niewielka, bo wynosi średnio 37 procent.
Analiza upodobań dotyczących rodzajów zakwaterowania pokazała, że między pokoleniem Z a innymi grupami wiekowymi różnice są niewielkie. Nieco większą popularnością niż luksusowe hotele i duże resorty cieszą się mniejsze obiekty noclegowe typu bed & breakfast (12 procent wobec średniej 11 procent), kempingi (10 procent wobec 8 procent) i apartamenty wakacyjne (21 procent wobec 11 procent), hotele luksusowe (11 procent wobec 14 procent) oraz duże sieci/ośrodki (14 procent wobec 22 procent).