Miejskie LOT-y zwierają szyki w walce z koronakryzysem

Wspólna reprezentacja w rozmowach z Ministerstwem Rozwoju i samorządami, akcje promocyjne w internecie i wirtualne wycieczki – tak miejskie organizacje turystyczne radzą sobie z kryzysem, który dotknął branżę turystyczną.

Publikacja: 08.04.2020 13:28

Miejskie LOT-y zwierają szyki w walce z koronakryzysem

Foto: Fot. www.polska.travel

Cztery największe miejskie organizacje turystyczne w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna – zwarły szyki, by wspólnie stawić czoła kryzysowi, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.

Jak informuje w komunikacie PLOT, pierwszym krokiem było usprawnienie i zintensyfikowanie przepływu informacji między członkami LOT-ów poprzez wideokonferencje, mailing i grupy na Facebooku. GOT, ŁOT, WOT i PLOT zrzeszają w sumie ponad pół tysiąca firm. Jak udało się ustalić na podstawie rozmów i ankiet, kryzys dotknął 90 procent z nich, a przychody firm niemal z dnia na dzień spadły do zera.

W rozmowach z rządem i władzami samorządowymi LOT-y mówią jednym głosem, przedstawiając wypracowane wspólnie postulaty. O efektach tych rozmów, a także o możliwościach skorzystania z pakietów pomocowych informują na bieżąco swoich członków, pomagając im także w uzyskaniu pomocy prawnej – czytamy w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Gut-Mostowy: Stawiam na turystykę społeczną

– Czas kryzysu pokazuje, że zjednoczenie i współpraca są kluczem do skutecznego działania – mówi prezes ŁOT Tomasz Koralewski, cytowany w komunikacie. – Współpraca czterech metropolitalnych organizacji turystycznych, mimo że istniała od ponad roku, teraz nabrała znaczącej dynamiki. Przygotowujemy wspólne stanowiska wobec Ministerstwa Rozwoju, wymieniamy się koncepcjami pomocy dla naszych członków i opiniami prawnymi, realizujemy wspólne działania promocyjne – wymienia.

Po zamknięciu restauracji LOT-y poinformowały na swoich stronach i profilach w mediach społecznościowych, w których lokalach można zamawiać dania na wynos. Podały, które restauracje dostarczają jedzenie medykom. Zamieściły też materiały promujące catering na Wielkanoc i lokalnych producentów żywności.

We wszystkich LOT-ach nadal działają komórki do pozyskiwania konferencji i kongresów. Na przykład Poznań Convention Bureau stara się o organizację w 2024 roku kongresu szefów kuchni WorldChefs, z kolei Warszawa tylko w tym roku ma gościć 15 kongresów. Miejskie organizacje turystyczne we współpracy z Poland Convention Bureau, działającego przy Polskiej Organizacji Turystycznej, stworzyły wirtualną mapę obiektów konferencyjnych. Chcą w ten sposób podtrzymać zainteresowanie polskich i zagranicznych organizatorów i umożliwić pracę nad wydarzeniami, które ci planują na kolejne miesiące i lata.

LOT-y prowadzą też w internecie akcję reklamową pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait (miasto poczeka). Promują produkty i usługi zrzeszonych podmiotów, zachęcając do odwiedzin teraz online, a po pandemii osobiście. Tworzą panoramiczne mapy, organizują wirtualne zwiedzanie, udostępniają archiwa cyfrowe i materiały wideo. Bazę obiektów z wirtualnymi spacerami będą sukcesywnie rozbudowywać we współpracy z członkami stowarzyszeń.

– Akcja ta to przede wszystkim wyraz solidarności wszystkich miast, bo dzisiaj, w obliczu pandemii i ograniczeń, jakie nas dotknęły, wszyscy znaleźliśmy się w takiej samej sytuacji – mówi prezes WOT Barbara Tutak. – Mamy nadzieję, że po ustaniu pandemii uda nam się zamienić akcję wizerunkową w promocję produktową naszych miast – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: Czas na pakiet ratunkowy dla polskiej turystyki

– Obecna sytuacja pokazuje, że jeszcze mocniej musimy zwierać szyki, prowadząc działania promocyjne zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – podkreśla prezes GOT Łukasz Wysocki. – LOT-y to przede wszystkim organizacje zrzeszające przedstawicieli biznesu i samorządy. Ułatwia to w dużym stopniu przygotowanie i wprowadzenie na rynek oferty promocyjnej i produktowej. Cztery miasta to wielka siła, razem zrzeszamy ponad 500 podmiotów z branży turystycznej. Działamy razem, bo wiemy, że walkę o klienta po tym kryzysie możemy wygrać jako drużyna lub ponieść porażkę indywidualnie – dodaje.

Prezesi wszystkich LOT-ów deklarują, że po kryzysie chcieliby rozwijać wspólne inicjatywy. – Współpraca między naszymi miastami to transfer wiedzy i barterowa promocja, którą jeszcze bardziej docenimy, kiedy wyjdziemy z kryzysu i wspólnie będziemy zabiegać o turystów – mówi prezes PLOT Jan Mazurczak.

Cztery największe miejskie organizacje turystyczne w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna – zwarły szyki, by wspólnie stawić czoła kryzysowi, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.

Jak informuje w komunikacie PLOT, pierwszym krokiem było usprawnienie i zintensyfikowanie przepływu informacji między członkami LOT-ów poprzez wideokonferencje, mailing i grupy na Facebooku. GOT, ŁOT, WOT i PLOT zrzeszają w sumie ponad pół tysiąca firm. Jak udało się ustalić na podstawie rozmów i ankiet, kryzys dotknął 90 procent z nich, a przychody firm niemal z dnia na dzień spadły do zera.

Pozostało 83% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy